Ik zit al een paar dagen te stoeien met MS13 motion sensors. Ik krijg deze maar niet (stabiel) werkend. Een paar uur werken ze, soms een dag.. maar opeens schakelt zo'n sensor de verlichting niet meer aan. (terwijl ik het rode lampje wel aan ziet gaan) Ik twijlfel ook of ik alles wel goed heb ingesteld, dit omdat ik hier nog geen ervaring mee heb zelf.
- Het klopt toch dat ik geen MS13 sensors kan toevoegen via de RFXCOM plugin, right? of kijk ik ergens overheen.
- Ook klopt het dat ik bij X10 (in RFXCOM) de housecode op (D) moet zetten, en dan op full control? (op D1 enz.. zenden de sensors uit)
Probleem als ik housecode 'd' op full control zet dat er om de 10 sec ongeveer (is random) elke keer te zien krijg in de logs: X10 received D14 (gang motion gang 14) D ON.
Terwijl er dan geen beweging is (zelfs niemand in huis is) Waarom krijg ik die meldingen toch elke keer? en alleen van sensor 14 btw..
Ik maak trouwens nu de MS13 sensors aan via Add Device in homeseer zelf, en device Type 'Motion sensor' of moet ik de MS13A kiezen?..
mijn verlichting wordt geschakelt d.m.v. BLradar..
Dit zijn trouwens elke keer de meldingen die ik krijg zodra ik house code D op status only of Full control zet.
10/12/2009 7:47:03 PM - X10 Received - D14 ( Gang Motion Gang 14) D On
10/12/2009 7:47:10 PM - X10 Received - D14 ( Gang Motion Gang 14) D On
10/12/2009 7:47:17 PM - X10 Received - D14 ( Gang Motion Gang 14) D On
10/12/2009 7:47:25 PM - X10 Received - D14 ( Gang Motion Gang 14) D On
10/12/2009 7:47:32 PM - X10 Received - D14 ( Gang Motion Gang 14) D On
10/12/2009 7:47:39 PM - X10 Received - D14 ( Gang Motion Gang 14) D On
10/12/2009 7:47:45 PM - X10 Received - D14 ( Gang Motion Gang 14) D On
Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
MS13 Bewegingsmelders
Moderator: Ruud
MS13 Bewegingsmelders
Dit is hoe ik ze maakt.
Onder status, add device. De gegevens invullen en als device de ms13a(HawkeyeII) kiezen.
Als je aan de beweging device bijvoorbeeld de code b1 toekent dan krijgt de ingebouwde dag/nacht sensor automatisch de code b2, let daar op!
Default is de ms13 ingesteld op detecteren en na 1 min geeft hij het uit signaal weer. De dag/nacht sensor is default in geschakeld.
Voor het event neem 'device status changed' en status 'Set ON'
In rfxcom staat in het x10 menu huiscode B op status only.
Ik hoop dat dit je een beetje opweg helpt.
Onder status, add device. De gegevens invullen en als device de ms13a(HawkeyeII) kiezen.
Als je aan de beweging device bijvoorbeeld de code b1 toekent dan krijgt de ingebouwde dag/nacht sensor automatisch de code b2, let daar op!
Default is de ms13 ingesteld op detecteren en na 1 min geeft hij het uit signaal weer. De dag/nacht sensor is default in geschakeld.
Voor het event neem 'device status changed' en status 'Set ON'
In rfxcom staat in het x10 menu huiscode B op status only.
Ik hoop dat dit je een beetje opweg helpt.
MS13 Bewegingsmelders
het lijkt inderdaad dat D14 je light sensor is en D13 je motion. Klinkt logisch?
Alexander
Alexander
MS13 Bewegingsmelders
of course! ik was vergeten dat in die ms13 een dusk/dawn sensor zit... vandaar dat het opeens niet meer werkt .. Al vind ik het nog steeds stom, dat zo'n ms13 om de 10 sec (of eerder) van die meldingen uitstuurt.. (zoals boven)
Maar goed, top! ik kan weer ff verder
Maar goed, top! ik kan weer ff verder

MS13 Bewegingsmelders
Zijn je batterijen nog wel in orde?
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad.
Toen de batterijen zwak werden ging de MS13 ook steeds een on signaal sturen.
Ik vervang ze nu jaarlijks.
In de BLRadar kan je de datum ingeven wanneer je ze vervangt [:)]
- Antoon
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad.
Toen de batterijen zwak werden ging de MS13 ook steeds een on signaal sturen.
Ik vervang ze nu jaarlijks.
In de BLRadar kan je de datum ingeven wanneer je ze vervangt [:)]
- Antoon
MS13 Bewegingsmelders
Een dusk/dawn verandering doet ie ook eenmaal op het moment dat de situatie wijzigt. Je log zou dus niet moeten komen door de dusk/dawn sensor bedenk ik mij nu. Ik heb niet dezelfde ervaring als antoon. Kennelijk is het bij mij niet voorgekomen dat mijn batterijen zwak waren.
Wat bij mij wel gebeurde is dat de dusk/dawn sensor onder invloed van het licht dat aan ging telkens wijzigde, waardoor het systeem in een loop terecht kwam.
Alexander
Wat bij mij wel gebeurde is dat de dusk/dawn sensor onder invloed van het licht dat aan ging telkens wijzigde, waardoor het systeem in een loop terecht kwam.
Alexander