I.v.m. omgebouwde joystick interface (voor 5 euro minimaal 8 input's binnen Homeseer) ben ik op zoek naar bedrade infrarood sensor's en eventueel licht/donker sensors. Iemand een idee waar ik deze kan vinden?
Gr Ruud
ps credits voor Ed Schenk voor het idee!!!
Ruud
Gezocht Infrarood bedraad
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Kan je uitleggen wat een joystick interface en bedrade infrarood sensoren met elkaar gemeen hebben? Gewoon nieuwsgierig...
**Jeroen**
**Jeroen**
Hoi Jeroen, De joystick toetsen heb ik voorzien van draad en deze reageren als puls drukker. Op n van deze toetsen heb ik mijn bel aangesloten.
En nu wil ik op de andere ingangen(toetsen) het maak kontakt van een sensor zetten. Dus joystick is de interface en infrarood bedraad is de sensor, dus hebben niets met elkaar gemeen maar elkaar nodig. Tevens evens de joystick plugin ophalen van de homeseer updater
zie http://www.domotica.famschenk.eu/Gamepad_Interface.html
gr Ruud
Ruud
En nu wil ik op de andere ingangen(toetsen) het maak kontakt van een sensor zetten. Dus joystick is de interface en infrarood bedraad is de sensor, dus hebben niets met elkaar gemeen maar elkaar nodig. Tevens evens de joystick plugin ophalen van de homeseer updater
zie http://www.domotica.famschenk.eu/Gamepad_Interface.html
gr Ruud
Ruud
Als je de draad van je bel erop aansluit zet je toch op het moment dat iemand de drukknop van je bel indrukt ineens een hoge voltage op de joystick? (Of heb je eigenlijk geen echte deurbel?)
Alexander
Alexander
Tja, dat gaat zo niet , nee hoor ik heb daar een relais tussen 8volt wissel. Maar die was ook nodig voor mijn sm10e. Alleen maak of verbreekkontakten kunnen de joystick aansturen. "magneet deurkontakten" bijvoorbeeld
In mijn geval zit mijn meterkast naast de wc dus kan ik ook magneetkontakten toepassen om te kijken of er 6 liter of 3liter wordt geflushed wordt en dit allemaal low budget
Ruud
In mijn geval zit mijn meterkast naast de wc dus kan ik ook magneetkontakten toepassen om te kijken of er 6 liter of 3liter wordt geflushed wordt en dit allemaal low budget
Ruud
Ook ik heb de omgebouwde joystick. Zit nog te twijfelen of ik kabels ga trekken naar elk raam om magneetcontacten aan te sluiten. Dan kan ik de kabel meteen gebruiken voor 1-wire temperatuur en/of licht donker sensoren. Tenslotte 2 extra draadjes om de ramen elektrisch te openen.
Op de contacten kan je rechtstreek een LDR aansluiten. Dan reageert hij op licht/donker.
Op de contacten kan je rechtstreek een LDR aansluiten. Dan reageert hij op licht/donker.
Rechtstreeks een Ldr aansluiten?
Ik heb het ff getest maar niks.
Ruud
Ik heb het ff getest maar niks.
Ruud
bij mij moest de ldr wel helemaal donker zijn om een signaal te krijgen. Ben nog niet aan het testen geweest o een variabele weerstand parallel er aan te zetten om te kijken of het da instelbaar werd.
Heb het ook getest met twee draadjes in een spons om een sensor voor de plantenbakken te maken, hier hetzelfde, het moest echt zeiknat zijn voor er contact kwam, maar dat werkte wel (niet voor de gewenste toepassing, maar misschien ook met extra weerstand)
Heb het ook getest met twee draadjes in een spons om een sensor voor de plantenbakken te maken, hier hetzelfde, het moest echt zeiknat zijn voor er contact kwam, maar dat werkte wel (niet voor de gewenste toepassing, maar misschien ook met extra weerstand)