rfxcom plugin opnieuw installeren

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by Wim2008 »

Ik heb diversen problemen met de rfxcom plugin en bijbehorende programma's in Homeseer.
Is het mogelijk om dit geheel opnieuw te installeren en alle oudere software vooraf te verwijderen uit HS?

Mvgr Wim :) :wink:
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by b_weijenberg »

Je zou de plug-in kunnen verwijderen door:
- alle RFXCOM devices te verwijderen (doe dit in de RFXCOM configuratie pagina's)
- in de HS Config directory de hspi_RFXCOM.ini file te verwijderen. (NIET de RFXCOM.lf !!)
- in de HS data directory de RFXCOM directory met daarin all files waaronder RFXCOM.mdb
- disable de plug-in in de HS configuratie van plugins

Restart HS en controleer op de HS status page (met show hidden devices aan) of alle RFXCOM devices verdwenen zijn. Verwijder eventueel overgebleven RFXCOM devices handmatig en als dat op de status page niet lukt kan je ze handmatig uit de HS databaase verwijderen.


Maar ik zou adviseren om de problemen eerst proberen op te lossen i.p.v. de plug-in te verwijderen.
Een herinstallatie van de plug-in installeert alle files m.u.v. de hspi_RFXCOM.ini en de RFXCOM.mdb. De hspi_RFXCOM.ini bevat alle RFXCOM specifieke gevens van de devices en de RFXCOM.mdb bevat de data voor charts.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by Wim2008 »

Een herinstallatie zou ik best willen uitvoeren, mits de bijbehorende programma dan geelimineerd zouden worden.
Alle sensoren werken prima onder HS, maar ik denk aan de installatie van rfxsensor en rfxcharts die mij geen goed resultaat geven.
Kan ik de laatste 2 totaal verwijderen zonder aantasting van de plugin rfxcom?

Mvgr Wim :) :wink:
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by b_weijenberg »

Wat zijn de problemen die je ondervindt?

De RFXSensor kan je uiteraard op de RFXCOM Input dev configuratie pagina verwijderen. Maar die moet gewoon werken en veroorzaakt geen problemen!

Ik denk dat je de RFXCharts dll uit de HS directory kunt verwijderen en de RFXCharts files uit de HS Config en data directories. verwijder ook de RFXCOM.mdb uit de data\RFXCOM HS directory. Als je de RFXCOM plug-in dan opnieuw installeert (kan zondermeer) dan krijg je vanzelf weer een lege RFXCOM.mdb database file geïnstalleerd.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by Wim2008 »

Probleem met de dubbele knop van RFXsensor.
Als ik de knop RFXsensor die naast de knop RFXcharts staat, als ik die aktiveer krijg ik onderstaande foutmelding.
Als ik RFXcharts aktiveer zie ik geen grafieken bij RFXsensor en de knoppen sec logs en config geven vergelijkbare errors als van de RFXsensor.


Mvgr Wim :) :wink:
Attachments
rfxsensor error.jpg
rfxsensor error.jpg (15.29 KiB) Viewed 6776 times
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by b_weijenberg »

Dit heeft dus niets met de RFXSensor zelf of de plug-in te maken maar met de charts.
De RFXSENSOR charts kan je beter niet gebruiken want dat is een template voor het geval je zelf leuke charts wilt gaan maken. Als je RFXCHRTS installeert en het sample script PH_RFXCOM2.vben 1 minuut na elk uur laat lopen en RFXCHARTS juist geconfigureerd hebt, krijg je de juiste informatie te zien. Gebruik het script RFXCOM.vb dus ook niet meer.
Als je het script bv meerdere keren in een uur hebt laten lopen krijg je problemen. Let er dus op dat je het sample script maar 1 keer per uur laat lopen. Verwijder de RFXCOM.mdb database eerst maar eens want wellicht staat daar verkeerde informatie in en installeer de plug-in opnieuw zodat er weer een lege database aangemaakt wordt. Kopieer die lege database even naar een andere locatie dan kan je de database makkelijk herstellen door die lege database er weer overheen te schrijven.

Herinstallatie van RFXCHARTS lijkt me overbodig evenals de plugin, anders dan even een schone database te verkrijgen.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by Wim2008 »

Bert,
je schreef:
De RFXSensor kan je uiteraard op de RFXCOM Input dev configuratie pagina verwijderen. Maar die moet gewoon werken en veroorzaakt geen problemen!

Beide knoppen van RFXsensor blijven aanwezig, ook als ik je aanwijzigen opvolg van het verwijderen van alle files van RFXcharts.
Ik heb verwijderd RFXcharts.dll, RFXcharts files uit Config en data directories en rfxcom.mdb. Hierna heb ik opnieuw HS opgestart, maar alle knoppen zijn nog steeds aanwezig.

Ik zou de RFXsensor knoppen ook uit HS willen hebben, maar dat lukt mij niet meer, sinds de veranderingen die ik heb gemaakt na het installeren van de nieuwe RFXcom plugin.

Mvgr Wim :) :wink:
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by b_weijenberg »

De plugin installeert geen RFXSensor button dus die zal je er mogelijk zelf handmatig bij geknutseld hebben?
Kijk eens in de HS Setup - Web Site of je daar de link ziet naar RFXSensor.

Neem maar even contact op met support rfxcom als het niet lukt.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by Wim2008 »

1 RFXsensor knop is gekomen bij de installatie van RFXCharts, de andere was reeds 8 maanden aanwezig en kon ik grafieken mee in beeld krijgen.

Maar nu is het probleem groter geworden, nadat ik de onderstaande files verwijderd heb. Geen enkel X10 apparaat/module werkt nu nog.
Verwijderd zijn RFXcharts.dll, RFXcharts files uit Config en data directories en rfxcom.mdb.
Na opstarten van HS werken bv de MS13 en Kaku modules niet meer.
Nu krijg ik een hele rij aan foutmeldingen.

svp wat hulp om dit niet verder te laten excaleren.

Mvgr Wim :) :wink:
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by b_weijenberg »

Zoals hierboven al eerder vermeld: Neem maar even contact op met support rfxcom als het niet lukt.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: rfxcom plugin opnieuw installeren

Post by Wim2008 »

Alle problemen met RFXcom zijn opgelost.
Bert, hartelijk dank voor je hulp hiervoor.

Mvgr Wim :) :wink:
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”