Apparaat uitschakelen na x aantal min/uren

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Reemster
Member
Member

Apparaat uitschakelen na x aantal min/uren

Post by Reemster »

Ik heb een verwarming in mijn bed zitten. Nou kan ik deze aanzetten op mijn touchscreen, of gaat automatisch aan als het buiten extreem koud is, en binnen ook niet al te warm is. Maar na enkele uren wil ik deze verwarming toch uit hebben, omdat ik anders met koppijn opsta. Ik wil dus op mijn touchscreen opties(knopjes) maken dat ik zelf kan kiezen wanneer de verwarming uit moet.

Als ik 1 knopje zou maken met 'uitschakelen na een uur' dan kan ik dit makkelijk realiseren door 'n recurring event aan te maken. Maar natuurlijk wil ik het meer opties hebben wanneer 't uitgeschakeld moet worden. Probleem alleen hier mee is - stel ik heb al de optie 'na een uur uitschakelen' ingedrukt, en de recurring event is al geactiveerd dat je deze timer niet kan stoppen (wat ik weet) dus ook al selecteer ik daarna de optie 'na 30 min uitschakelen' wordt sowieso de eerst geselecteerde event getriggerd omdat de recurring event al aan 't lopen is..

In principe zou dit perfect zijn om te scripten, dat scheelt bergen events aanmaken.. maarja, ik kan niet scripten dus ik moet het wel via de 'normale' manier doen..

Heeft iemand een idee hoe dit 't beste kan, en kan mij een beetje op weg helpen?
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Re: Apparaat uitschakelen na x aantal min/uren

Post by RdP »

Hi,

Kijk eens naar deze post op het HS forum. Het is een keuken timer, maar het principe wat jij wil is ongeveer hetzelfde.

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=135793

Laar even weten of het gelukt is.

Gr,
Rien
Rien
Reemster
Member
Member

Post by Reemster »

Hey,

Ik was die topic ook tegen gekomen op homeseer, alleen het leek mij te ingewikkeld om dingen aan te passen in het script. In ieder geval bedankt voor de tip :D
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Om een event af te breken kun je de action "Remove Delayed Event Trigger" toepassen en de event kiezen die je sowieso wil annuleren. Je kunt ook de action "Cancel Event" gebruiken. Gewoon als eerste positie in de je actielijst gebruiken.
Alexander
Reemster
Member
Member

Post by Reemster »

Oh, ik wist niet dat je recurring events daarmee kon cancellen. :)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Ik volg even niet waarom je recurring zou moeten willen?

Zover ik begrijp:
- 1. event Manual Trigger -> Action 1: Device Action Verwarming bed ON, Action 2: Device Action Verwarming bed OFF Delay 1 hour (veiligheid anders koppijn)
- 2. event Trigger op basis van temperatuurwaarden buiten en binnen -> Action 1: Run Event 1.
- 3. event Manual Trigger (tijd instellen na 1 uur uitzetten) -> Action 1: Remove Delayed Device Action Verwarming Bed, Action 2: Device Action Verwarming bed OFF Delay 1 hour
- 4. event Manual Trigger (tijd instellen na 0,5 uur uitzetten) -> Action 1: Remove Delayed Device Action Verwarming Bed, Action 2: Device Action Verwarming bed OFF Delay 30 minutes

etc etc. 3 en 4 kun je scripten door een input mee te geven (geloof dat je hier de alarm panel voor kunt gebruiken? of wellicht gewoon een textveld?)
Alexander
Reemster
Member
Member

Post by Reemster »

Alexander,

Inderdaad, stom dat ik hier gewoon niet eerder aan gedacht had.. Bedankt voor je tip ;-)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”