Ik ben op zoek naar een nieuwe thermostaat die mijn ketel bediend (on/off). Nu ik begonnen ben met homeseer zou ik deze graag hiermee integreren.
Werk met rfxtrx433 ontvanger , zender. Mijn vraag is of er hier iemand positieve ervaring heeft met bepaalde modellen (honeywell,...)? Kan ik een thermostaat
die op de site van homeseer staat ook in Belgie gebruiken (celcius,...)? Heb hier het forum al eens uit gepluisd maar vind enkel opentherm , of verouderde topics.
Alvast dank voor eventueele reactie's.
Thermostaat on/off met hs
Moderator: Ruud
Re: Thermostaat on/off met hs
Het is geen klik aan, klik uit, maar ik heb net een Proliphix gekocht via eBay en deze werkend op mijn ketel. Werkt geweldig en erg eenvoudig (als je eenmaal weet hoe te installeren). Ik zou je willen aanraden om daar ook naar te kijken.
Je kan natuurlijk dmv een temperatuursensor en een relay iets met RFXcom in elkaar zetten. Dat kan prima werken. Ik heb echter altijd het standpunt dat iets ook moet werken als de server eruit ligt. Dit helpt enorm voor de acceptatie en wekt veel minder irritatie op in de beginfases.
Je kan natuurlijk dmv een temperatuursensor en een relay iets met RFXcom in elkaar zetten. Dat kan prima werken. Ik heb echter altijd het standpunt dat iets ook moet werken als de server eruit ligt. Dit helpt enorm voor de acceptatie en wekt veel minder irritatie op in de beginfases.
groeten,
Harry
Harry
Je kan ook een goedkope KaKu plugin schakelaar (mis)gebruiken door deze een relais te laten schakelen.
Ikzelf heb er een uit de behuizing gehaald en in een verdeeldoos ingebouwd. Op de plek waar normaal de stekker komt heb ik een 220V relais gezet die mijn 12V tuin verlichting schakelt. Deze tuinverlichting wordt van spanning voorzien dmv een auto accu die door een zonnepaneeltje wordt opgeladen. Vandaar dat ik een relais gebruikt en niet gewoon een 12V adapter in de KaKu steekt.
Deze oplossing is goedkoper dan een KaKu zonnewering module die ook een relais schakelt.
RFXCom bedienbaar
Ikzelf heb er een uit de behuizing gehaald en in een verdeeldoos ingebouwd. Op de plek waar normaal de stekker komt heb ik een 220V relais gezet die mijn 12V tuin verlichting schakelt. Deze tuinverlichting wordt van spanning voorzien dmv een auto accu die door een zonnepaneeltje wordt opgeladen. Vandaar dat ik een relais gebruikt en niet gewoon een 12V adapter in de KaKu steekt.
Deze oplossing is goedkoper dan een KaKu zonnewering module die ook een relais schakelt.

RFXCom bedienbaar
Bram
Phaeton wrote:Het is geen klik aan, klik uit, maar ik heb net een Proliphix gekocht via eBay en deze werkend op mijn ketel. Werkt geweldig en erg eenvoudig (als je eenmaal weet hoe te installeren). Ik zou je willen aanraden om daar ook naar te kijken.
Op uw aanraden heb ik eens naar Proliphix gezocht. Het model 'IMT 550' spreekt me wel aan. Maar gebeurd de uitlezing in homeseer via z-wave?
Ziet er interessant uit... Is dit opbouw of inbouw ?Boottie wrote:Op uw aanraden heb ik eens naar Proliphix gezocht. Het model 'IMT 550' spreekt me wel aan. Maar gebeurd de uitlezing in homeseer via z-wave?
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
ik heb zelf de imt350c
wat bedoel je met opbouw of inbouw?
de c versie is met netwerkkabel (poe) de w versie heeft wifi en krijgt zijn voeding via de ketel
voeding via de ketel kan lastig zijn
wat bedoel je met opbouw of inbouw?
de c versie is met netwerkkabel (poe) de w versie heeft wifi en krijgt zijn voeding via de ketel
voeding via de ketel kan lastig zijn
Wat ik bedoel is ...Akatar wrote:wat bedoel je met opbouw of inbouw?
Opbouw: kan geinstalleerd worden zonder te kappen in de muur
inbouw: je moet iets (een box) installeren in de muur
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Re:
imt heeft alleen c of w versie. w versie heeft (zover ik weet) dezelfde manier van aansluiten als de nt10e/20e h versiePhaeton wrote:En de h versie wordt gevoed via de theromstaat. Uitlezen en setten gebeurd via netwerkkabel icm een netwerkserver in de proliphix.
(kunnen niet gevoed worden via thermostaat, zijn namelijk zelf thermostaat)