Monitoren van events

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
User avatar
Wima
Member
Member
Posts: 127
Joined: Sun Aug 16, 2009 11:05 am
Location: Netherlands

Monitoren van events

Post by Wima »

De gevorderden onder jullie hebben geweldig mooie aplicaties gemaakt om alle verzamelde gegevens weg te schrijven in een DB. Zoals bv. aantal keren deur geopend, wanneer voor de laatste keer geopend, hoe lang geopend enz, enz. Ik heb in mijn opstelling alle mogelijke sensoren geinstalleerd en werkt allemaal perfect, maar ik wil met hetgeen dat ik meet meer doen. RFXCOM schrijft bv. alle waarden naar een access tabel. Ik heb zelf (nog) geen MySQL oid.
Heeft iemand of kan iemand mij een voorbeeld sturen van een .VB script welke ik kan starten bij bv. een deurcontact dat geopend wordt, zodat de tijd ed. weg wordt geschreven. Ik ben zelf geen programmeur en heb (nog) geen verstand van VB. Maar als ik een voorbeeld heb, kan ik daar wel op voort borduren.
Om grafieken te maken van de in de access verzamelde gegevens is (denk ik) een niet al te grote volgende stap.

Wil
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Monitoren van events

Post by TANE »

Leuk plan.
Ik ben zelf dat ook nog van plan om met Homeseer te gaan doen.

Mocht je naar iets eenvoudigs zoeken kan je dit via plugin powertrigger doen. ultralog heeft deze optie ook.
maar het mooiste blijft om zelf te gaan doen met vb..:)
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Monitoren van events

Post by b_weijenberg »

Misschien heb je hier iets aan. Dit script slaat de waardes van de sensors \73 - \76 met de tijd waarop dit gebeurt op in een file templog.txt.

sub main()
Dim fso,file1
Const OpenFileForReading = 1
Const OpenFileForWriting = 2
Const OpenFileForAppending = 8

Path = "C:\test\templog.txt"
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set file1 = fso.OpenTextFile(path, OpenFileForAppending,True)

file1.WriteLine( Now() & " " & hs.devicevalue("\73") & " " & hs.devicevalue("\74")& " " & hs.devicevalue("\75")& " " & hs.devicevalue("\76"))

file1.Close
end sub
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”