Google latitude

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Google latitude

Post by Snelvuur »

Voor de mensen met een iphone (volgens mij ook android)

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=143249

Zover ik het begrijp (ga het zelf nog eens testen) gebruikt hij daarmee google latitude om te weten waar hij precies zit. Dan kan hij op basis van de plek de airco alvast aan of uit doen b.v. als hij onderweg naar huis is/weg gaat.

Idee is opzich wel leuk, ik zocht zelf nog iets als dit maar dan meer om te weten op welke snelweg ik zit. (dus b.v. meld aan latitude -> ergens een funcite -> geef snelweg) en op basis daarvan, kan hij bij flittservice.nl de flitsers weghalen een een push berichtje sturen. Allemala gratis zo :) maar goed ik ratel weer is door, je snapt het wel.
// Erik (binkey.nl)
Bwired
Administrator
Administrator

Re: Google latitude

Post by Bwired »

Nee je ratelt niet door :D
Je weet dat ik al jaren Track&Trace heb en kan zo ook bijvoorbeeld het licht de hal aandoen als ik de straat (op basis van adresgegevens) in komen rijden.
Enzovoort.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Deze pak ik binnenkort maar eens op. Ik wist niet dat latitude via een url kon nagaan. Hoe weet je trouwens dat de telefoon in de buurt is? Op basis van de geo? Of kun je zeggen binnen 5 kilometer van ... = ja/nee ofzo?
Alexander
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Snelvuur »

Nou op die link geeft de persoon al aan dat hij zegt "als ik in deze staat komt of deze plek" doe dan iets.. weet niet hoe nauwkeurig het is.

Wat pieter heeft is natuurlijk al leuk, maar mij lijkt het met name grappig om hier mee nog de flitsservice te doen.. (niet dat ik er zoveel krijg hoor)
ook hoorde ik dat je kan instellen dat als de afstand vrij groot is dat hij dan een update doet, maar dan staat je gps dus wel aan. De vraag is dan weer, hoe snel gaat de batterij op.

(denkende aan dat ik in de auto zit zonder oplader, met spotify aan die staat te streamen met een bluetooth carkit verbonden) .. ik denk vrij hard :)
// Erik (binkey.nl)
Mdamen
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Mdamen »

Ik heb iets soortgelijks (proximity) voor mijn Android telefoon.
De Android API voorziet in dit soort zaken, het is een proximityalert. http://developer.android.com/reference/ ... nager.html

Het mooie van deze API is dat deze werkt op meerdere manieren, voor onnauwkeurig (bijvoorbeeld: thuis/werk detectie) heb je gebruik van standaard GSM masten om de locatie te bepalen (3 punts bepaling)
Maar, je kunt ook kiezen voor nauwkeurigere GPS.
Batterij gebruik bij 3 punts bepaling (ik gebruik het zelf alleen voor thuis/werk detectie op dit moment) merk ik er niets van. Batterij verbruik bij GPS is aanzienlijk hoger...

Ik neem aan dat de iPhone API ook wel een 3 puntsbepaling heeft.. misschien kun je hier wat mee..
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Post by AshaiRey »

@Alexander
Als je de juiste URL of code wilt hebben om via Google lnogitude/latitude gegevens op te vragen geef dan maar een seintje.
Ik doe dit namelijk al een poosje in verschillende apps die ik gemaakt hebt.
Bram
Bwired
Administrator
Administrator

Post by Bwired »

Goed idee, ik kan de flitsservice wel integreren in mijn track en trace applicatie.
Batterij verbruik gps is inderdaad veel hoger maar voor mij geen probleem, ik heb dit voornamelijk aan in de auto en dan zit mijn HTC in de carkit. Ook direct fotos uploaden is een leuke optie.
Groot voordeel is ook alles in eigen beheer (server)
Ik ga al de genoemde opties bekijken, wat te doen aan het zwembad hier :D
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Snelvuur wrote:Nou op die link geeft de persoon al aan dat hij zegt "als ik in deze staat komt of deze plek" doe dan iets.. weet niet hoe nauwkeurig het is.
Iets zegt mij dat het aangeven van een gebied veel interessanter is. Het "alarmeren" als de telefoon in een bepaalde straat is, is nauwkeuriger, maar geeft ook issue's voor gebruik met domotica. Als ik bijv in de wijk rijd, wil ik dat bepaalde acties uitgevoerd worden. Je eigen straat is natuurlijk een optie, maar als je 10 minuten daar vandaan al een trigger wilt uitvoeren (verwarming aan?) heb je daarin een probleem, want je moet dan altijd die straat/weg rijden wil de trigger gaan. Wellicht dat met de graden wat te doen is, maar daar heb ik nog niet in gedoken om te weten over wat voor waardes je het precies hebt om over een gebied te spreken. Ik ken Google latitude van op mijn blackberry waarmee ik kan zien waar mijn vriendin/vrienden zijn als ze het aan hebben staan. Ik wist niet dat je het kon opvragen buiten de applicatie om (en dan ook nog via een url).
AshaiRey wrote:@Alexander
Als je de juiste URL of code wilt hebben om via Google lnogitude/latitude gegevens op te vragen geef dan maar een seintje.
Ik doe dit namelijk al een poosje in verschillende apps die ik gemaakt hebt.
Graag, hulp is altijd fijn. Tenzij het script van de persoon op het HS forum voldoende is. Ik heb daar niet naar gekeken en zoals ik aangeef in andere topic, moet ik mijn tijd ergens anders in stoppen de komende weken. Dus ik reageer fanatiek op de openingspost, maar moet mezelf ook even afremmen :D
Alexander
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Post by AshaiRey »

Hi Alexander.

Ik heb dit stukje code gewoon even gepakt.
Misschien zit er nog wat regels in die je kan weglaten.

De URl die je kan aanroepen is
http://maps.google.com/maps/geo?q=<adres gegevens>&output=xml&key=ABQIAAAA<enzovoort>

Code: Select all

// Get your APIKey from Google for free
string sGoogleAPIKey = "ABQIAAAAQarO6Wveuz1lgFaGfjw< and more of this example>";

private void GetLatLonFromStreetNumberOrPostcode(String sAddress) //, String sPostcode)
        {
            string sGoogleLink = "http://maps.google.com/maps/geo?q=" + sAddress + "&output=xml&key=" + sGoogleAPIKey;

try
            {
                XPathDocument doc = new XPathDocument(sGoogleLink);

XPathNavigator navigator = doc.CreateNavigator();

XmlNamespaceManager ns = new XmlNamespaceManager(navigator.NameTable);
                ns.AddNamespace("googleearth", "http://earth.google.com/kml/2.0");

XPathNodeIterator nodes = navigator.Select("//googleearth:Placemark/googleearth:Point/googleearth:coordinates", ns);

if (nodes.Count == 1)
                {
                    while (nodes.MoveNext())
                    {
                        XPathNavigator node = nodes.Current;

string sCoordinates = node.Value.ToString();
                        string[] sLonLat = sCoordinates.Split(new Char[] { ',' });

sLon = Convert.ToString(sLonLat[0]);
                        sLat = Convert.ToString(sLonLat[1]);
                    }
                }
                else if ((nodes.Count > 1 || nodes.Count == 0) && sPostcode == "")
                {
                    WebClient web = new WebClient();
                    web.UseDefaultCredentials = true;

sLon = "0";
                    sLat = "0";
                }
                else if ((nodes.Count > 1 || nodes.Count == 0) && sPostcode != "")
                {
                    GetLatLonFromStreetNumberOrPostcode(sPostcode); //, "");
                }
            }
            catch
            {
                WebClient web = new WebClient();
                web.UseDefaultCredentials = true;

sLon = "0";
                sLat = "0";
            }
        }
    }
Bram
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Ik krijg dat scriptje niet draaiend en kan ook niet reageren op in het HS sripting forum dus maar even hier±

Fout melding in the log±
Script compile error: 'Let' and 'Set' assignment statements are no longer supported.on line 28

Op regel 28 staat niets dus het zal wel ergens een puntcomma missen of zo.

Iemand het werkend?

Bastiaan
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Snelvuur »

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=143250

is het forum waarop je kan reageren, de eerste die ik doorgaf is gewoon de "announcement"
// Erik (binkey.nl)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Bastiaan wrote:Ik krijg dat scriptje niet draaiend en kan ook niet reageren op in het HS sripting forum dus maar even hier±

Fout melding in the log±
Script compile error: 'Let' and 'Set' assignment statements are no longer supported.on line 28

Op regel 28 staat niets dus het zal wel ergens een puntcomma missen of zo.

Iemand het werkend?

Bastiaan
Bastiaan. De melding staat er precies: De opdrachten (Statements) "let" of "set" zijn niet toegestaan. DIe regel 28 komt niet overeen, aangezien HS daarvoor nog wat doet wat je niet ziet in die script. Dus wat je kan doen is of een hs.writelog("test","test regel") op een regel plaatsen om te kijken of die in de log verschijnt, maar gezien de melding is het ongetwijfeld ergens in het script een "SET" opdracht staat dat niet meer mag.
Gezien het feit dat het script nog niet zo oud is, denk ik dat je de verkeerde extensie aan het script hebt meegegeven. Maar ik zag ook dat je het HS forum hebt geraadpleegd. Daar krijg je ongetwijfeld een concretere antwoord.
Alexander
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Hi Alexander,

Dank voor je reaktie, klinkt logisch. Ik heb er de extensie .vb aan gegeven, welke andere opties heb ik nog volgens jou?
In het script komt een waslijst aan set commando's voor.

gr Bastiaan
jeroenkl
Starting Member
Starting Member

Post by jeroenkl »

Hi Bastiaan,

Extensie moet .txt zijn geen .vb.
Hier werkt het naar behoren.

gr,

Jeroen
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Tsjonge weer wat geleerd. Wist niet dat je txt bestanden kon runnen als script.
Dank Jeroen, het draait inderdaad.
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”