Snelvuur wrote:Nou op die link geeft de persoon al aan dat hij zegt "als ik in deze staat komt of deze plek" doe dan iets.. weet niet hoe nauwkeurig het is.
Iets zegt mij dat het aangeven van een gebied veel interessanter is. Het "alarmeren" als de telefoon in een bepaalde straat is, is nauwkeuriger, maar geeft ook issue's voor gebruik met domotica. Als ik bijv in de wijk rijd, wil ik dat bepaalde acties uitgevoerd worden. Je eigen straat is natuurlijk een optie, maar als je 10 minuten daar vandaan al een trigger wilt uitvoeren (verwarming aan?) heb je daarin een probleem, want je moet dan altijd die straat/weg rijden wil de trigger gaan. Wellicht dat met de graden wat te doen is, maar daar heb ik nog niet in gedoken om te weten over wat voor waardes je het precies hebt om over een gebied te spreken. Ik ken Google latitude van op mijn blackberry waarmee ik kan zien waar mijn vriendin/vrienden zijn als ze het aan hebben staan. Ik wist niet dat je het kon opvragen buiten de applicatie om (en dan ook nog via een url).
AshaiRey wrote:@Alexander
Als je de juiste URL of code wilt hebben om via Google lnogitude/latitude gegevens op te vragen geef dan maar een seintje.
Ik doe dit namelijk al een poosje in verschillende apps die ik gemaakt hebt.
Graag, hulp is altijd fijn. Tenzij het script van de persoon op het HS forum voldoende is. Ik heb daar niet naar gekeken en zoals ik aangeef in andere topic, moet ik mijn tijd ergens anders in stoppen de komende weken. Dus ik reageer fanatiek op de openingspost, maar moet mezelf ook even afremmen