Beta tester Somfy RTS
Moderator: b_weijenberg
Re: Beta tester Somfy RTS
beetje het verschil tussen het oude x10 (hopen dat het aankomt) en de huidige zwave/zigbee varianten 

heeft iemand al producten die werken met het somfy io protocol ? welke transmitter gebruik je daarvoor en de somfy motors die je al hebt kunnen die ook radiografische feedback geven ipv "joggen" zoals de rts motoren ?
Akatar wrote:wordt er ook gewerkt aan ondersteuning voor het somfy io protocol?b_weijenberg wrote:De laatste HS3 RFXCOM plug-in ondersteunt het RFY protocol om Somfy RTS aan te kunnen sturen.
Dit vereist een RFXtrx433E. Dit is een RFXtrx433 met hardware uitbreiding en het RFY protocol.
Mocht je geïnteresseerd zijn om deze functie te testen neem dan contect met RFXCOM support
en
komt er ook een uitbreiding of aanpassing voor de rfxlan?
heb een hekel aan usb namelijk......
nog geen reactie gezien, ik neem daarom aan dat dit niet gaat gebeuren?
ik weet het maar niemand niemand heeft aangegeven dat hij somfy io apparatuur heeft ? mijn rolluiken werken met rts.
Hier is andere (niet somfy) IO-homecontrol apparatuur aanwezig, dus +1.
Ik vrees echter voor een negatief antwoord
Ik vrees echter voor een negatief antwoord

zou je ook kunnen delen welke, het is moeilijk testen als je niet weet welke apparatuur er ondersteund zou moeten worden , om te testen en ontwikkelen lijkt het me handig als je weet wat er ontwikkeld moet worden ?
- b_weijenberg
- Forum Moderator
Er wordt alleen Somfy RTS ondersteund, geen IO-Homecontrol of extended RTS en alleen met de RFXtrx433E.
alleen voor de HS3 plugin of ook voor de HS2,...... ik gebruik HS2 en ben eigenlijk nog niet echt toe aan een upgrade naar HS3. 

- b_weijenberg
- Forum Moderator
Op de HS2 plug-in wordt dit jaar nog wel ondersteuning gegeven maar er worden geen uitbreidingen meer in aangebracht.
dus ik begrijp dat dit dus voor mij niet een optie is om somfy aan te sturen?
- b_weijenberg
- Forum Moderator
of je koopt een Somfy interface met HS2 plug-in of toch upgraden naar HS3
wordt die interface door alle rfxcom transmitters ondersteund? die van my is al een paar jaartjes oud, van de begin periode van rfxcom.
- b_weijenberg
- Forum Moderator
kijk eens 5 berichten terug
Ik geloof dat we mekaar verkeerd begrijpen, maar dit gaat wat offtopic.
is denk ik handiger als ik m'n vraag in een eigen topic plaats.
is denk ik handiger als ik m'n vraag in een eigen topic plaats.

-
- Starting Member
Helaas heb ik wel een Somfy IO-homecontrol toendertijd gekocht met oog op homeseer integratie.
Ik geloof wel dat er een soort gateway is maar moet dat nog maar eens verder uitzoeken tenzij hier iemand weet hoe en wat!
Ik geloof wel dat er een soort gateway is maar moet dat nog maar eens verder uitzoeken tenzij hier iemand weet hoe en wat!