Voorstellen+vraag over homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by b_weijenberg »

jackal,

voor de Velleman K8055 is iets beschikbaar http://board.homeseer.com/showthread.ph ... t=velleman

Bert
Edwin
Member
Member

Post by Edwin »

Hoi Jaco de 8055 heb ik zelf ook en werkt met plugin op homeseer,
maar misschien zijn de uitgangen te beperkt voor jou.
groeten edwin
jackal
Member
Member

Post by jackal »

Klinkt helemaal geweldig dat homeseer, hoe weten jullie of- en hoe een product met homeseer te koppelen is?
Edwin
Member
Member

Post by Edwin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jackal</i>
<br />Klinkt helemaal geweldig dat homeseer, hoe weten jullie of- en hoe een product met homeseer te koppelen is?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Op de homeseer site staan verschillende plugins voor diversen apperaten. die worden dus ondersteund,maar er zijn ook wel andere manieren om informatie in homeseer te krijgen, heb daar helaas
geen verstand van.
dus check even de homeseersite http://store.homeseer.com/store/All-Plu ... -C155.aspx
Kijk ook even bij jon00 die heeft ook veel interesante scripts enzo.
http://www.btinternet.com/~jon00/index.shtml

groeten edwin
DJF3
Advanced Member
Advanced Member

Post by DJF3 »

<jaloers>Heb zelf 10 meter PVC in m'n huis (Althans, zo voelt het [:)] ) </jaloers>

Erg mooi!

/DJ
jackal
Member
Member

Post by jackal »

Tja, nu heb ik allemaal leidingen gelegd, nu valt het niet mee om de benodigde hardware te vinden :-( Ben aan het mailen met de producent van digiBee, wellicht komt het goed.

Maar DJF3-2, achteraf liggen er misschien wel teveel leidingen op bepaalde punten, maar beter teveel als te weinig.

Gr. Jackal
HomeAlone
Starting Member
Starting Member

Post by HomeAlone »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by JayBee</i>
<br /> Ik heb zelfs een regenpijp van de ene kant vd kamer naar de andere kant gelegd (plint naar plint). Vooruit denken is regeren toch?
Maar jouw installatie gaat weer een stapje verder ;-)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Nee hoor, ik zie bij hem nergens een regenpijp zitten die wordt ingestort. Overigens niet zo'n gek idee als het lijkt om groot buizen in te storten. Ik heb naar een op de muur bevestigd touchscreen een 45 mm afvoerbuis in de muur zitten, daar kan zo'n vga stekker doorheen.
jackal
Member
Member

Post by jackal »

@Homealone:
Er is wel gedacht aan "afvoerbuizen" door het betondek, het probleem is alleen tweezijdig:
1: ik wil geen "gaten" in de vloeren of plafonds hebben; ik kan een 'afvoerbuis' niet afwerken met een inbouwdoos/blindplaat
2: het klinkt een beetje krom, maar een bos elektrabuis mag over een betondek lopen mits er extra bovenwapening in de beton wordt aangebracht,
wanneer ik buizen over een betondek aanbreng welke gelijk of groter zijn 50mm moet ik dat vooraf doorgeven aan de constructeur en dient extra 'onderwapning'
te worden aangebracht in de 'breedplaatvloeren'. Aangezien mijn breedplaatvloeren toch al 'gatenkaas' zijn i.v.m. spots/centraaldozen/luidsprekers/rookmelders,
waren nog meer 'verzwakkingen' geen optie.
Image

Image

Image

P.S. vanaf mijn meterkast ligt wel een leiding van 110mm, door de tuin, tot in mijn garage.

Image
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”